reklama

Hradby

Nedávno som navštívil pobočku všeobecnej zdravotnej poisťovne v Žiline. Prišiel mi list, že nemám zaplatený 1 deň zdravotného poistenia. Bola to pravda, som vinný. V liste bolo obvinenie a rovno aj rozsudok. Tak som sa vybral na šibenicu vyzdvihnúť si trest.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako som tak stál v rade pred prepážkou, tak som pozoroval okolie. Majú to tam pekné - sadrokartónové podhľady, bodové svetlá, klimatizácia, pri vchode vyhadzovač v uniforme. Jedna vec ma zvlášť upútala - samotná prepážka. Vtedy mi došlo kde som a s kým mám do činenia.

Zdravotné poistenie musíme platiť všetci povinne. VŠZP je navyše štátna. Predstavte si akú má nad nami moc. My si nemôžeme klásť žiadne požiadavky - jednoducho tam musíme ísť a splniť svoje záväzky. Nech sme v akejkoľvek situácii, nikdy neodídeme ako víťazi - o to sa oni svedomite postarajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každá moc má svoje symboly a jedným z nich je aj spomínaná prepážka. Skúsim ju teda popísať: pult bol vysoký asi 120cm. Od pultu nahor sa týčila sklenená prepážka vysoká asi 180cm. Sklo bolo hrubé hádam 8mm. Tabule skla držali na chrómovaných stĺpikoch, ktoré boli hore ukončené špicatými kužeľmi. Čo vám to pripomína? Mne hradbu. Symbol moci. V stredoveku sa pred hradby stavali špicaté drevené koly, ktoré zastavili jazdcov na koňoch. Celá architektúra toho miesta mi hovorila: "My sme na jednej strane a vy na druhej a medzi nami je jasná hranica". A pred hradbami patroluje strážna doga (bezpečák). A na celé toto divadlo platíme dane a povinné poistenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď niekedy pôjdete na podobný úrad, tak sa dobre poobzerajte, koľko symbolov moci nájdete. Kľudne sa o postrehy podeľte.

Martin Chudomel

Martin Chudomel

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

- softvérový analytik- snílek- cimrmanológ, švejkológ Zoznam autorových rubrík:  Úrady a štátna mocOstatné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu